Op woensdagmiddag 24 februari 2016 zijn 23 webshops van Summa – Business officieel geopend om daadwerkelijk omzet mee te gaan maken. In de afgelopen periode zijn er onder andere door mij lessen verzorgd om dit mogelijk te maken. Als geestelijk vader van de gevolgde onderwijsaanpak heb ik gisterenmiddag vooral genoten. Hieronder een kort relaas van de happening.
Om 13.00 uur trapte Antoine Wintels, voorzitter CvB van het Summa College, de festiviteit met een korte toespraak af. “De snel veranderende wereld van de Retail maakt voor onze studenten de kennis van de webshop essentieel.” Zo gaf hij aan. Hij wenste de studenten erg veel succes met hun shop.
Vincent Jansen, directeur van Webelephant nam het stokje over. Hij stond te kijken van de snelheid waarmee de studenten hun shop ingericht hadden. “Wat jullie doen in 7 dagdelen, doen de wat oudere ondernemers een 7 –tal maanden over.” Om het vuurtje in de ondernemers in de dop aan te wakkeren stelde hij hen een prijs in het vooruitzicht. “Jullie hebben zo dadelijk jullie elevator-pitches waarin jullie vertellen wat je strategie is. Het studentkoppel met de beste pitch krijgt een bedrag van 1000€ om te besteden aan online marketing”. Het geroezemoes onder de studenten sprak vervolgens boekdelen. Er volgden een 23tal pitches, de een beter dan de andere. Marie-Louise Gerards beoordeelde die vakkundig op Nederlands spreken 3F. Annebeth Vermande beoordeelde samen met Vincent Jansen en Jose Jansen de pitches op hun commerciële kwaliteiten.
Na alle pitches waren drie koppels als best bevonden. De webshops http://www.kiteguru.nl van Shari de Wit en Iris van Beusekom, http://www.onderbroekenspecialist.nl van Jesper van den Hurk en Nigel van Heeswijk en http://www.kingboxspring.nl van Nenno Emelina en Kas Kessels behoorde tot de top 3. Echter, er stak een koppel boven de andere twee uit. “Kingboxspring” ging met de eer en het geldbedrag strijken.
Jose knipte vervolgens symbolisch een lint door; alle shops waren daarmee geopend voor de handel. Op de website http://www.summawebshops.nl tref je een overzicht van alle shops aan. Een feestelijke toost maakte de happening compleet.
Deze week 2 vliegers besteld op matrasvliegershop.nl
Na betaling netjes een orderbevestiging ontvangen. Vervolgens geen contact meer. Telefoon wordt niet opgenomen en ook mail wordt niet beantwoord. Inmiddels is aangifte gedaan.
Beste meneer, mevrouw,
Op basis van uw geplaatste bericht nam Ik aan dat matrasvliegershop gelieeerd is aan de webelephant.
Ik ben dan ook zo vrij geweest om uw melding door te zetten naar de klantenservice van Webelephant.
Hopelijk is er reeds vanuit matrasvliegers een reaktie gekomen.
Dat zou mooi zijn.
Succes verder,
Mvg Willem van Dinther
Voor de goede orde; wij zijn een school, verzorgen handelsonderwijs en leveren geen vliegers.