Workshops met een hoog online game-karakter

Vandaag mocht ik een drietal workshops verzorgen op een themadag Handel voor BBL studenten (18-35 jaar) op het Summa college.Tijdens deze workshops zou ik inzoomen op het onderwerp “de webshop”. Aangezien een webshop digitaal vormgegeven is besloot ik om mijn workshop zoveel mogelijk te voorzien met diverse online ingrediënten. De aftrap was het verhaal was een gesprek wat ik eerder had met een salesmedewerker van dierenvoer. Deze zag dagelijks de offline omzetten van dierenvoer teruglopen. De online concurrerende omzetten via de webshop Zooplus gingen daarentegen skyhigh.

zooplus

Van de salesmedewerker heb ik een aantal proefzakjes dierenvoer en folders mogen ontvangen. Dank daarvoor! 

Studenten namen aansluitend plaats achter de Pc en doorliepen achtereenvolgens online:

Wat me opviel was, als de studenten eenmaal met de spellen bezig waren, het muisstil was. De grootste mopperkont onder de studenten was binnen no-time aan het puzzelen. Oudere studenten bleken net zo fanatiek te zijn als hun jongere collega's. Erg leuk om te constateren. De studenten met de highscore maakten vervolgens kans op een door het Summa-college gesponsorde usb-stick of een simcard backup apparaat. Na de prijsuitreiking werd er afgerond met een rondje: “waar werk je en wat neem je van deze sessie mee”. 

Studenten met een hond of kat konden tot slot een zakje dierenvoer en wat folders meenemen. Aan het einde van de dag waren alle zakken verdwenen.

355-happy-dog

Op deze wijze hebben diverse honden en katten aan deze online workshop een lekker hapje overgehouden. Mooi toch.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Captcha * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.