Ingrediënten
Deze omschrijving van de workshop was voor mij het vertrekpunt om aan te schuiven. Alle ingrediënten mbt onderwijs en wat de jeugd van tegenwoordig drijft waren aanwezig. De presentatoren: Peter Verhaegh (ROC West-Brabant) en Gijs Piscaer (StudyCall) verzorgden de presentatie. Via studycall is het mogelijk om korte berichten naar mobiel en sociale media over roosterwijzigingen en studievoortgang te versturen. Dat kan zelfs gratis via het verplicht zien van advertenties.
-
Versturen naar telefoon
en diverse social media. - Koppelingen met roosterwijzigingen (magister ea) (op termijn) beschikbaar
- Gratis voor leerlingen, campagnes aanmaken via studycall website .
Op maat
Studenten maken zelf uit waar deze data getoond wordt. (facebook, twitter, hyves, sms,) Berichtgeving betreft vacatures, roosterwijzigingen, schoolfeesten etc. Maar ook voor BHV en brandmeldingen…. Studenten dienen 3 categorieën van kanalen aan te vinken waar de berichtgeving naar toe dient te gaan. Er is een optie om geen advertenties te tonen. Oftewel die moet je afkopen.
Eerste ervaringen.
ROC westbrabant werkt met studycall. Peter Verhaegh verteld wat van de eerste ervaringen. De winst zit hem in last minuten berichtgeving aan student en medewerker. Bronbestanden met 06 nummers zijn in te lezen. Aanvullende of ontbrekende gegevens dienen door studenten achteraf ingevoerd te worden. Studenten geven aan geen last te hebben van de getoonde advertenties. Een nadeel is dat met name docenten er last van hebben tijdens hun lessen. Na een gestuurd bericht grijpen alle studenten naar de telefoon. Kortom plannen wanneer je een bericht stuurt. Waar ik nog te weinig van weet: "hoe zit dat nu met de opslag van al die persoonlijke data in social media? En waar blijft die data dan?"
Keertje in huis met marketing & communicatie over sparren..